pondělí 28. října 2019

Recenze: Nejkrásnější funkční stavebnice Pony

Spousta věcí se na světě mění, ale některá dětská přání se nemění... Nebo ano? Počkejte... On ten "pony", už není růžový poník s hřebenem, o kterém jsme snily s kamarádkami jako malé holčičky? Místo hřebínku vidím kladívko a místo koníka vidím dřevěné kostky! A taky vidím mašinku, jeřáb, koníka, letadlo, motokáru, koloběžku, kočárek... Tohle všechno se vleze do té modré krabice?

Seznamte se, tohle je PONY! Česká, dřevěná, precizně zpracovaná stavebnice, ze které postavíte spoustu věcí. Plně funkčních a naprosto skvělých. Stavebnice, kterou budou milovat nejen děti, ale i vy... Nebo možná hlavně vy? Až totiž sestavíte některou z věcí, kterou děti mohou plně využívat, jezdit, odrážet se, drandit, budete v jejich očích superhrdina!

• Stavebnici můžete nyní koupit i se slevou, kterou najdete na konci článku →

Společně se stavebnicí Pony jsme se narodily v roce 1991 a to vám můžu garantovat, že je to skvělý ročník! Zatímco já se narodila svým rodičům, Pony vznikala v rukou akademického malíře Jaroslava Chadima ve spolupráci s firmou PONY Mirošovice, která dnes vlastní výhradní autorská práva k výrobě i prodeji této stavebnice.

PONY je vyrobená z kvalitního bukového dřeva. Každý díl je precizně vyrobený a jeden do druhého na milimetr přesně zapadá. Skládá se z hranatých a kulatých dřívek, kolíčků, koleček, kladívka, provázků, gumiček... A co z ní můžete postavit? Vlastně všechno, co vás jen napadne. Fantazii se určitě meze nekladou. Ale pokud se chcete inspirovat, nebo jít ve stavění na jistotu, pomůže vám návod. Nejdřív si však vyberte z variant, které PONY nabízí.

Nejmenší sadou pro stavění je PONY mini. Z ní postavíte podle návodu 6 věcí - tříkolku, koloběžku, koníka, vozík, jeřáb a mlýnek. Vše je plně funkční a dítě si může bez obav sednout, vše ho unese. Úplně první variantou, která se vyráběla a vyrábí, je PONY 01, o něco větší než verze Mini, postavíte z ní více věcí ve větší velikost. A pokud už teď víte, že se stavění nebudete moct nabažit, tak pro megalomany jako jsem i já, je tu stavebnice PONY 02.  Právě tu jsme si vybrali na otestování. Složit z ní můžete minimálně 16 různých věcí podle návodu. Věrní fanoušci stavebnice PONY si poté můžou ještě brousit zuby na Tee Pee, které se postaví jak jinak - z kostek PONY, a také na klasické kostky v barevném nebo přírodním provedení.

Něco vám teď napráskám na mého muže, jo? Manžel hrozně nemá rád, když mi tady zvoní kurýr s balíčky. To pak půl dne poslouchám, co že mi to zase přišlo a kam to všechno dáme. Když dorazila Pony, tak jsem se samozřejmě jeho brblání nevyhnula. Jenže nejdřív brblal, pak se pobaveně smál tomu, jak si nevím rady se stavěním a pak mi celý šťastný vytrhl krabici z rukou a že teda dětem tu motorku postaví. Zalezl si do své pracovny a pak už jsem jen slyšela: "To je krásné. To ti poslali skvělou věc. Podívej se, jak je to krásně zpracované! Pořádně se dívej a do recenze pak napíšeš tohle... A tohle... Jo a nezapomeň napsat tohle!"

A pak jsem poslouchala: "To nám postavil táááátaaaaa!" To když tu děti vesele drandily okolo stolu, hádaly se, kdo se sveze a kdo si za koho sedne, protože motorka v pohodě uveze i dvě malé děti.

Momentálně s námi PONY bydlí už pár měsíců a za tu dobu jsme si ji moc rádi adoptovali. Myslím, že si holka užije ještě i vnoučata a když se k ní budou chovat hezky, tak třeba i ty pra, kdo ví...

Víte, co se nám na ní tak líbí?

• Je česká (a hezká)!
  • Je vyrobená z kvalitního bukového dřeva
  • Je vyrobená precizně. Žádná oděrka, žádná nesouměrnost. Naprosto čistá práce
  • Má nekonečně mnoho využití, ale hlavně, co si postavíte, můžete aktivně využívat
  • Má spoustu koleček, takže postavíte spoustu jezdících věcí, na které si děti i můžou sednout
  • Je hračkou, která zabaví děti od 3 let až do... Podle mě do smrti, protože když vidím manžela, s jakým nadšením skládá, určitě není jen pro děti :-)
  • Samozřejmě má taky výchovně vzdělávací kladnou stránku. Rozvíjí jemnou motoriku, hrubou motoriku, spolupráci oko-ruka, logické myšlení...
  • I když se kvůli ní dokážou děti pohádat, tak si s ní ale se stejnou vytrvalostí dokáží hrát a já mám denně pár desítek minut klidu :-)
  • Upevňuje vztah mezi dětmi a rodiči díky společnému stavění. Děti si o moc víc váží hračky,kterou pro ně sestavil rodič. To jste měli vidět Viktorkovy rozzářené oči, když mu taťka postavil milovaný náklaďák!

PONY vám přijde v krásné kufříkové krabici, ve které můžete samozřejmě stavebnici ukládat. Nicméně firma nabízí i estetičtější a praktičtější variantu v podobě PONY boxu. Ten je opět vyroben z kostek ze stavebnice a kvalitní koženky. V přední části má kapsu, kam si můžete uložit návod nebo i drobné dílky stavebnice. Musím box moc pochválit, protože krásně vypadá a opět je do poslední nitky pečlivě ušitý, materiál je pevný a kvalitní. Vybrat si můžete z několika barevných variant, takže jej můžete sladit i s interiérem.

Už přemýšlíte nad barvou a jakou velikost stavebnice zvolit? Pro vás a pro Ježíška tu mám slíbený slevový kód, díky kterému bude vaše objednávka o 10% levnější 💗

Slevový kód "MNPPONY10" v eshopu www.mojepony.cz, jeho platnost je 10 dní od zveřejnění tohoto článku.